Het neerzetten van een sterk merk helpt je zowel intern als extern.
Pier - Digital marketingexpert bij eResults
Heb je al helder wat jouw bedrijf van je concurrentie onderscheidt, en weet je dit goed te verwoorden naar je klanten? Of betrap je jezelf bij die vraag soms op uitspraken als ‘wij leveren gewoon goede service’, en staan op je website clichés als ‘kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel’? Hup, werk aan de winkel! Een duidelijk merkidentiteit zorgt ervoor dat je opvalt in de massa. Ook online. Daar zijn wij voor!
Pier - Digital marketingexpert bij eResults
Wat bepaalt nu eigenlijk waarom iemand voor jou kiest of voor één van je concurrenten?
We denken vaak dat klanten een product kopen. Maar is dat wel zo? Kijk naar merken als Dopper, Toms, Tony Chocolonely en Apple. Deze merken vertellen niet hoe lekker hun chocolade is, of hoe fijn hun schoenen lopen. Ze vertellen het verhaal van hun merk. Klanten van deze merken kopen eigenlijk een waarde die aangeeft wat zij belangrijk vinden. Dit geldt voor B2C-bedrijven, maar zeker ook binnen B2B.
“People don’t buy what you do, they buy why you do it. And what you do is simply the proof of what you believe” – Simon Sinek
Heb je de identiteit van jouw bedrijf helder? Dan breng je niet alleen je boodschap scherper over aan je publiek. De eenduidigheid die ontstaat in het formuleringsproces zorgt ook voor meer samenhang in jouw bedrijf. Een merkidentiteit voor je organisatie geeft je houvast en houdt je bedrijf op koers met je waarden, en dus met de groeirichting.
De voordelen:
Wat motiveert jou om elke dag bezig te zijn met je business? Wat is jullie drijfveer, jullie bestaansrecht als bedrijf? En dan hebben we het niet over geld, want er zijn veel manieren om geld te verdienen. In onze workshop ‘Merkidentiteit’gaan we uitgebreid in op deze onderwerpen. Met verschillende invuloefeningen helpen we jou om je merkidentiteit als organisatie duidelijk op de kaart te zetten. Zo kom jij steeds een stap verder in het ontdekken van je merkidentiteit als bedrijf.
Gaan we aan de slag met jouw merkidentiteit, dan vertalen we dit uiteindelijk naar een merkmanifest. In het merkmanifest staan antwoorden op alle belangrijke vragen, zoals:
Het merkmanifest is de basis en je rots in de branding als het gaat om het consequent uiten van jouw merkidentiteit.
Onze accountstrategen kunnen niet wachten om samen aan de slag te gaan met jouw merkidentiteit. Zo werken we stap voor stap aan jouw online succes!
Een keertje sparren? Kom gerust koffiedrinken, we horen graag wat je van plan bent.